Projekt fizyczny
W okresie kwiecień – czerwiec br. dwanaścioro uczniów i uczennic klas siódmych wzięło udział w projekcie fizycznym. W czasie czterech dwugodzinnych spotkań realizowane były cele:
- rozbudzanie pasji badawczej
- przeprowadzanie różnych doświadczeń
- posługiwanie się „językiem fizyki”
- nauka prowadzenia eksperymentów i obserwacji we własnym domu
- doskonalenie różnych umiejętności
- twórcze wykorzystanie zdobytej wiedzy
- przyzwyczajanie do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
W czasie zajęć poruszane były następujące treści:
- właściwości i budowa materii (cząsteczkowa budowa materii siły spójności i przylegania- napięcie powierzchniowe)
- właściwości i budowa materii (lepkość, gęstość, ciężar)
- hydrostatyka i aerostatyka (nacisk, parcie, ciśnienie: hydrostatyczne i atmosferyczne)
- prawo Pascala, prawo Archimedesa, pływanie ciał, bezwładność, zjawisko odrzutu.
Wszystkie eksperymenty były wykonywane z użyciem przedmiotów codziennego użytku.