Projekt fizyczny

W okresie kwiecień – czerwiec br. dwanaścioro uczniów i uczennic klas siódmych wzięło udział w projekcie fizycznym. W czasie czterech dwugodzinnych spotkań realizowane były cele:

  • rozbudzanie pasji badawczej
  • przeprowadzanie różnych doświadczeń
  • posługiwanie się „językiem fizyki”
  • nauka prowadzenia eksperymentów i obserwacji we własnym domu
  • doskonalenie różnych umiejętności
  • twórcze wykorzystanie zdobytej wiedzy
  • przyzwyczajanie do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy

W czasie zajęć poruszane były następujące treści:

  • właściwości i budowa materii (cząsteczkowa budowa materii siły spójności i przylegania- napięcie powierzchniowe)
  • właściwości i budowa materii (lepkość, gęstość, ciężar)
  • hydrostatyka i aerostatyka (nacisk, parcie, ciśnienie: hydrostatyczne i atmosferyczne)
  • prawo Pascala, prawo Archimedesa, pływanie ciał, bezwładność, zjawisko odrzutu.

Wszystkie eksperymenty były wykonywane z użyciem przedmiotów codziennego użytku.

 

Możesz również polubić…